Friday, January 20, 2012

Perjalanan Diteruskan

Yang rasa tak sedap perut/dirahim tu..
rupanya nak period...
2 hari lps saya didatangi cik P..
kali ni..period cycle pendek..dlm CD 26..dah period..

Smalam..gi jumpe my gynea...
mmg nak scan pon....lps keguguran aritu...
xcheck up pon...xtgk pon apa kat dlm tu...
alhamdulilah..uterus kosong...xde apa2 yang tertinggal..
xde masalah lain..takut juga saya..kot2 ada endo balik ke..
sb dlu pnh ada...
Doc tgk rekod saya...dia kata..''oo..pnh ambil gonal kan..''
doc mcm nak saya try IUI lg sekali...
but im not ready...biarla dulu...

Hubby pon nak berlayar dah 1 Feb ni...
saya tentu kesuntukan masa...IUI perlukan masa..kesabaran..
ketenangan...

Oleh itu..doc bg clomid dos 50mg dan Shatavari produk Himalaya..(produk herbs)
produk tu utk balancekan hormon pompuan.. Saya balik..saya pon goggle laa..

Himalaya Shatavari is a pure herb extract. Shatavari is considered to be the most helpful herb for women as it helps in balancing the female hormonal system. The main herbal rejuvenative for women, Shatavari nourishes and cleanses the blood and the female reproductive organs thus supporting the body's natural fertility. It nourishes the womb and ovum and supports the female organs for pregnancy. It also promotes body's natural lactation. Shatavari contains phyto-estrogens, the precursors of estrogen and is very useful for women who suffer from low natural estrogen levels as a result of menopause, hysterectomies or oophorectomies.
Tu jela langkah yang ambil..selain makan shatavari tu...saya jaga makan skrg..
kurangkan makan ayam..banyakkan makan ikan...ambil pati delima..dan ambil madu..
dalam perancangan nak ambil hassbatul sauda..tapi belum beli lg...:D
Kalo boleh nak kurangkan ambil ubat2 ni...nak yang dr sumber semulajadi je...
Mudah2an usaha ini juga boleh membuahkan hasil....insyallah...



1 comment:

::EIDA:: said...

Semalam ida baru je beli Habatussauda... baru nak mula makan ni.. Tu la kan, kita kalau boleh makan yang semulajdi je.. ubat2 kimia ni tolak tepi dulu.. hehe~