Wednesday, March 13, 2013

Umrah Vs Rezeki Anak


Cakap-cakap orang tentang usaha TTC ni saya dah kebal..
walaupon saya ni dah ada anak satu..sama je tempiasnya bagi org yg masih belum dapat zuriat...
saya telan apa org cakap kenkdg tu..tanpa membalas..sebab malas..
tapi dalam hati tuhan je yang tahu..tipula kata kalo saya tak mengata dalam hati.. :)

Inilah kisahnya --

Saya keseorangan buat keje kat opis masa tu..
sebab my click cuti dan ada yang mc...
kawan yang sorg ni tanya..kenapa si A tu cuti...saya jwp wuek wuek kot..
means muntah2..sb dia baru mengandung...
Dia cakap asik dia je wuek2..(sb si A tu ngndung anak ke 2 dah) awak bile lagi??
saya jwp...doakanla...awkkan baru balik umrah..ada doakan utk saya x?
saya tanye dia balik...
dia kata dia doakan utk semua...yg belom dapat zuriat lagi..
alhamdulilah..

Tetbe dia cakap...awk gi la umrah....untuk boleh mengandung..
saya cakap..x baik awal2 lagi niat besar nya begitu..
bukan ke kita nak gi umrah ni...nak jadi tetamu allah..
nak mengerjahkan umrah kerana nak melawat tempat2 nabi dll...
bukannya SEMATA2 nak dapat anak...lagipun umrah ni sunat.
yg wajib haji..Mmgla kita kat sana boleh mintak dan doa apa sahaja..
mintak nak anak tu tu pon sekali la...tapi saya x setuju dia ckp pergi umrah tu semata2 niat
nak anak...balik umrah x semestinya boleh dapat anak ...
Itukan kerja allah...ada jugak org balik umrah smp sekarang belum dapat rezeki kan...
Lagi 1..nak mengerjakan umrah ni pon kene ikut kemampuan...x semua org mampu kan...

Tapi kawan saya ni tetap kata...pergi je la....manala tau...
saya memang bengang dan malas nak bertekak dgn dia la...
Hmm..ini ke contoh yang dah mengerjakan 2 kali umrah..

Saya x nafikan...kita usaha je..doa tu mmg x salah..
tapi NIAT kene betul ye..saya mengingatkan pada diri saya jugak...

-- Hmm...  nak sgt umrah...doakan saya murah rezeki & dipermudahkan ya...
teringin sgt:)


3 comments:

Hanim Salleh said...

aah.. tak sepatutnya suggest macam tu. dia pun kena paham... kita perabih banyak kot nak timang cahaya mata....
tp lebih dekat kalau dapat sedekah pisang kat masjid pun ok.
Allah kan maha mendengar doa rintihan hambanya. InsyaAllah

mag said...

org x paham mmg la camtu..apa nak buat kak...redha jela..usaha TTC kita..duit kita keluar..x kanla kita nak canang kat org kan...hanya kita dan tuhan je la yang tahu..
Hmm..malas nak layan..

sweet tooth said...

Allah Maha Mendengar, doa je padaNya... Tapi kalo ader rezeki boleh buat umrah, alhmdllh... Cuma niat tu kena betul la mcm yg mag ckp :-)