Tuesday, June 26, 2012

Cabaran

Harini saya nak cite pasal anak dara saya..
lari dari cite TTC:) 

My doter umur 7 tahun.. thn depan..nak masuk sek rendah dah..:)
kejap je masa berlalu...saya xpernah jangka anak saya dah nak jadi anak dara dah

Kami suami isteri bersetuju nak hantar sek agama integrasi (SRAI)
SRAI ni sek bawah kerajaan negeri selangor..bukan fully gov ...
di mana pagi sek keb, ptg dia sek agama..di sek yang sama.
so xdela dia balik umah..pastu gi sek balik...sepupu2 nya pon ada di  SRAI tu..

Sebulan yang lepas..ada ujian kelayakan kemasukan sek tu..ada 300 org calon!!
anak saya pon buat ujian tu..resultnya dapat mulai smalam...
harini surat sampai...
Dukacitanya GAGAL...hehe..anak ..anak..
saya anggap xde rezekinya walaupon saya agak yakin dia boleh buat...
tapi kalo dah ditentukan tak de rezeki...nak buat camne..


Sapa x beri pendidikan yang terbaik utk anak..
Tambah pulak anak sorang...saya pon mula pikir....
nak anta sek mana ni???sek keb mmg banyak area umah...
cuma saya pikirkan yang terbaik..
Saya mula tertanya camne nak jadik ibu dan cikgu yg baik pada masa yang sama..
budak2 skrg semakin pandai dan bijaksana..
bayangkan yg ada anak ramai...
anaknya pandai2 semuanya..dah besar keje hebat2..hebat kan maknya tu...
mcmana dia bole menguruskan umah tangga dan anak2..

ker sebab mak nya ni sebok sgt dgn ttc nyer ni..smp pelajaran anak terabai??
haha...saya harap xla kot..

No comments: