Friday, May 31, 2013

Misi mencari ubat

Mari kita mencari supplement/ubat husban.. :)
saya buat sikit perbandingan sebelum membeli....xgunala saya duk kat Finance Department kalo terus main beli je kan..:p saya bukanla rajin compare kat banyak tempat dekat 3 / 4 kedai je la pon..:D

Speman
Melalui kajian saya..:) saya jumpe Speman murah kat Supermarket/Farmasi Tong Wah di PJ New Town 
RM 35.90.
Mid Veli Boutique Himalaya - RM 43++ ( ada pakej - kene beli any items sehingga rm 100 baru dapat baucar RM 20) kat klinik saya pulak - RM 50
kat Guardian -RM 45++  



Kapikachu 
Takde jual kat farmasi di atas ..mungkin xde sambutan..org xramai beli..so dia x jualla..
So..saya beli je kat Mid Veli ..harga RM 43++.ok xpe...
Sebenarnya doc dah x syorkan makan speman dan kapikachu ni dah..doc syorkan beli Proxeed Plus je..
Tapi saya saja nak husban teruskan ambik ubat ni...utk lebih improved :D husban jenis x kisah..ikutkan aje...

Proxeed Plus
Saya dah goggle...berjaya jumpe kat page fb Proxeed. Agak mahal skit..1 kotak 15 sachet - RM 260 dan ada yg jual RM 270 sekotak. Kene beli 2 kotak sebab baru dpt 30 sachet. oh..mahal ..mahal..
260 x 2 = RM 520. kat farmasi ni x jual..kat klinik yg saya bt treatment ni jual - RM 180 sekotak..wah..proceed bli proxeed kat klinik je ..hehe

Saya x snap pic kapichacu dan proxeed plus..nanti goggle sendri ye...supplement saya pulak lebih kepada mcm habatusauda, folic acid dan vitamin blackmore - multivitamin & mineral. kenkdg rajin..knkdg x rajin makan..:p
Sekian perkongsian maklumat..:) manala tau kot2 knkwn pon ada yg mencari ubat ni..

Emm..skrg cd 31 tengah menunggu dgr sabar...mungkin cik P akan datg??
kalini x simptom sakit breast la pulak..biasa2 je..saya x berharap..ada rezki adalah...
Average period saya 28 hari..mudah2an xde masalah yang lain....

5 comments:

Unknown said...

Kalo mintak tlg awk belikan speman bleh ke ek...

mag said...

bole je...tapi ambik sendiri bole :) saya duk di PJ. kalo pos dah harga campur postage pulak...hehe ..nanti harga lbih kurang je pulak kalo beli kat kedai..
apa2 kite cite lanjut kat emel ye hijauapple@yahoo.co.uk

Just Me. The Mrs said...

Hi there! I just stumbled upon your blog from My Own TTC Stroy.

Been looking for a cheaper place where I could buy Proxeed Plus. Kat mana ye klinik yg you pergi? Can we just walk in utk beli?

Thanks dear!

mag said...

hi dear :)
ni no Klinik Medina.03 - 4106 6990 ..u bole call n tanya...location kat Taman Melati Utama

Just Me. The Mrs said...

Thank you so much!