Friday, July 12, 2013

Gynea appointment update

Semalam saya check up...akhirnya saya buat keputusan itu...
rasanya mcm nak sambung check up lepas raya je..sebab klinik pon tutup awal..dalam 6.30 cmtu..
mcm ada harapan je berbuka sambil menunggu giliran..dahla doc ni ramai peminat...
appointment mmg dah lama buat...cuma terpiki2..perlu atau x perlu je..
akhirnya pergila jugak...smlm D12.

Sampai klinik pkul 3 ptg..ada 3 org dah menunggu..
saya no 5...tu pon sb husban dah pergi awl pagi utk ambik no..
saya ambik halfday ...dr opis terus shot gi klinik...
org x ramai lagi..legaa...sampai je saya solat zohor dulu kat klinik...
doa byk2 agar xde masalah masa doc nak scan...saya kan pernah skip apointment last 2 month..takot jugak...bile x dtg pecahkan telo tu..ada kesan lain..dup dap dup dap..

Alhamdulilah..xde masalah..tebal rahim ok menepati piawaian doc..
ada sebiji telo cantik n besar.size 21 mm..nasibaik dah ovulate..
dah pecah dah pon..so doc xperlu pecahkan lagi...
cycle period saya last month mmg pendek..doc dah reconfirmkan balik bile tgk kat monitor dia...
tp doc kata jgn riso...mmg cmtu..adakala nya ada yg pendek n ada yg cycle panjang..
saya pelik sb biasanya cycle sya 28 - 30 je..tapi doc dh ckp cmtu lega sgt2...
Doc kata kira okla tu..tanpa clomid n injection besarkan telo...saya dapat telo yg ok..
alhamdulilah..

Doc suruh makan duphaston dan shatavari - himalaya. saya pilih beli shatavari je..
nak makan kurma banyak2 je :) mudah2an . di bulan yang baik ni adalahlah rezeki utk saya..
dan untuk kita semua ..Aminnn...


4 comments:

sweet tooth said...

Amin...semoga Allah permudah buat kita :-)

mag said...

aminnnn :)

Atie Nash said...

Alhamdulillah...semoga dipermudahkan

Farhah said...

farhah singgah sini kak. semoga perjalanan untuk dpt baby dimakbulkan. farhah baru start TTC. mungkin akak laaaggi tabah dri farhah sebab dh lame. farhah doakan yg terbaik utk akak ye. selamat berpuasa! :)