Thursday, August 1, 2013

Rezeki Itu - Part 2

Alhamdulilah....ramadhan hampir melabuhkan tirainya...
rasa sedih..ramadhan akan meninggalkan kita...
amal ibadat masih banyak belum dikejar...malam2 terakhir ramadhan saya dah keuzuran..
niat dihati ingin berterawih dan berqialmulai...tidak kesampaian..
sempat rasanya minggu depan saya dah bersih..sempatla seari dua berpuasa sblum raya :))
alhamdulilah juga ramadhan kali ini suami ada disisi...dia sempat bercuti panjang bersama keluarga...
Selepas raya baru dia kembali bertugas...

Macamana persiapan raya? hmmmm saya hanya buat persiapan baju baru untuk anak..
saya dan suami pakai apa yang ada...
kuih raya pon x beli...saya beli kerepek dan keropok sahaja:)
serba sederhana..baju tema kami puple..tu pun baju raya tahun lepas..
sb suami suka baju melayu dia tahun lepas...leher cekak musang. x panas katanya..
kami anak beranak...terpaksala mengikut..hehe...
saya pakai jubah je..sb jubah tu warna baju melayu suami - purple..anak pakai baju kurung tahun lps...
baju jalan dia je yang baru :))
simple... langkah berjimat cermat saya berbelanja biasa2 sahaja:)

Cerite TTC? harini saya CD6
masih belum dianugerahkan rezeki itu...yang membuat saya lega..
cycle period saya back to normal. cycle 28 hari. alhamdulilah..
kalo sebelum ni...smp 37 hari dan 23 hari...sgt pjg n sgt pendek..
ting tong abis...kali ni..dah masuk normal track..
saya x sambung treatment this cycle. rehat. sebab memberi laluan pada bulan mulia ini..
menenagkan jiwa. tak mahu memikirkan sangat...

Tup tup.. sehinggalah saya menerima perkhabaran gembira melalui whatsup group 'adik beradik' pagi tadi...
Saya, kakak dan adik saya :)
adik saya pregnant lagi!! anak yang ke 3...
Saya teruja dan tumpang gembira...TAPI selepas tu...air mata saya mengalir laju...
tumpang happy dan mengenang rezeki sendri...
ya....belum rezeki saya lagi:)
husban dia keje kapal...baru cuti sebulan....cepat rezekinya kan...
Tahun sebelum ni....saya pernah tulis entry ini Rezeki Itu sile klik ...
cerita pasal kakak saya pregnant lagi....
anak ke 7. kali ni adik saya pulak....
Saya x cemburu. ..serious tak..tambah pulak kami adik beradik..
cume ade terkesan sedikit...mungkin kami adik beradik sgt close...
kalo dgn knkwan preggy saya ok je lagi...

Kenkdg lawak jugak...kakak saya dah 7 org anak...setiap kali dia pregnantla saya ada ''cembeng sikit''...
sb rezeki dia dulu...hahaha...
baik saya bersiap sedia...bile akak akn pregnant kali ke 8 nanti...hahaaa
saya kene kuat -)) walaupun kami 1 mak 1 bapak..rezeki tetap berbeza...tiada yang pelik dan saya redhaa...
Ini ketentuannya....

Saya bersyukur...sekurang2 Allah berikan saya 1 permata ....
saya mintak maaf kalo ada yg mengatakan feeling saya mengada2 atau keterlaluan ...
berbanding org yg belum ada anak..yg masih juga menunggu rezeki..
tapi saya x hipokrit..inilah perasaan saya skrg...saya jugak x leh tipu diri sendiri..
saya juga berharap....
mcm ttc yang lain juga..saya jugak manusia biasa... :(
air mata mulalah bercucuran... :((

I'm just ok rite now...juz nk meluahkan je...ok la kejap nanti...
saya prcaya Allah akn memberi kpd saya rezeki ..pada masa yg paling betul dan sesuai masanya nanti..
Aminnnn

Be strong! moved on & smile :))

2 comments:

Safiyyah said...

tu ar kan...mmg kdg2 susah jgk nak kontrol emosi kite ni.

Saya tgh pikir2 pasal raye ni. Mesti kene sindir2. Dgn sedara mara sendiri, sedara mara dan kuarga hubby. Adoyai...fobia pulak rase nak beraye.huhu

@izY@N said...

saya pun mcm sis jugak.. kalau kawan2 yang preggy ok lagi.. tp kalau adik beradik atau sedara mara rasa macam disiat2.. nak pandang muka diorg pun rasa x boleh.. sedihh.. salam kenal dr saya :)