Monday, April 28, 2014

Cerite Kosong


Sihat ke semua?? lambat saya update blog kali ni...
xde cite pon.... cite TTC terbaru saya cuma dah buat HSG kali ke 2 (atas saranan doc)
di Hosp Tawakal - Dr Fatimah.las month... result normal. Alhamdulillah.
Doc temubual saya sikit2..ajak borak sikit..
dah berapa lama kawin...dll..dia mcm pelik napa x pregnant lg..
hai doc..saya pon pelik jugak ni..:P
dh lom smp rezki saya:D

Walaupun ada sedikit dugaan pada mulanya masa nak buat HSG tu...
Appointment terpaksa ditunda ke hari lain sebab saya period di hari buat HSG tu.
Period yang x sepatutnya period...smp doc suruh ujian darah..but everything ok right now...
Lepas habis period saya buat appoinment HSG lain..
Gangguan period ala2 manja gitu...tapi alhamdulilah...x sakit lansung ..
to compared buat kat Klinik Daya tahun 2010 tu...more scary..hehe dan sakit...
kali ni ok..xde rasa apa2..senak skit2 okla..bole laluinya :)

Sabtu lepas - 19hb April 2014
Saya pergi urut..i mean diurut :D... lama dah x urut badan..
nak hilangkan stress dan badan memang ada sakit2 pon..
ada petua sikit yang akak tu beri.

  • rendam kaki air paip tu dalam baldi paras2 betis (dua2 belah kaki)3 min
  • pastu rendam air suam 5 min pulak. sediakanla dua baldi.
  • buat seminggu 2 kali

untuk meningkatkan hormon kesuburan dalam badan...
smpai laaa ni...x bebuat pon lagi...pemalas ya rabii saya ni..
pastu -

  • rebus 2 gengam taugeh minum airnya suam2 . buat seminggu 2 kali juga. 
yang ni saya ada buat sekali...hehe...Insyallah kita hanya mencuba dan berusaha...

Cerite baru??skrg buat bodo je...xbuat apa2..
mencari aktiviti yang buat jiwa tenang dan happy..
baru je naik keje .setelah cuti 3 hari..x gi mana2 pon...duk umah je...
masak ..makan ..shopping online blalalalala..tu je kejenya..
hehe..ohye baru berjinak2 jual shawl...jual kt kenkwan opis je pon..
best jugak berniaga ni ek..
ilangkan stress klo laku banyak ...hehe

i just make new frens from here..dari TTC blog..pastu jadi TTC group watsup..
haii budiess !! u know u are:)) very small group je ponn...
gelak sakan ek malam tadi... semuga talian siraturahim kita makin erat..
salam kenal :))

8 comments:

sweet tooth said...

mag, air paip tu, suhu biasa je ke? pastu baru suhu air suam eh?

mag said...

iye..air paip suhu biase.suhu normal.
mmg ada sjuk skit.tp xla sjuk mcm air dlm peti ais tukan..

shidasanmil said...

salam mag..menarik petua tu..jom kita cuba...jom kak nina kita try jugak hihi..ala2 spa gitu kan...element2 air kan boleh tenangkan jiwa raga...tengkiu mag..

salam perkenalan..;)

mag said...
This comment has been removed by the author.
mag said...

jum cuba meramai2...alhamdulilah..mudah2an petua yg saya kongsikan ini dpt beri manfaat kpd semua... aminnn :)

Mrs Zamzuri said...

Air taugeh ya... semlm masak kueh teow pakai taugeh tp tak minum lak air tu. hahahaha

mag said...

kenela ingat lain kali..taugeh itew sangat berharga :)))

Just Me. The Mrs said...

Well, sometimes it's best not to stress about it. I pun pernah dengar about taugeh and also ermm the mung bean. Mung bean pun sama, rebus, minum air.
Tapi honestly, sampai hari ini I tak cuba! Haha