Monday, December 24, 2012

Memandai sendiri

Salam..
Saya selamat berjumpe dgn doktor masa cd 10 yang lepas..
cycle kali ni saya beli sendiri clomid (kat klinik situ jugak)
tanpa jumpe dgn doktor...sebab malas nak tunggu dan pesakit terlampau ramai aritu..
malasla nak jumpe...terus beli sendiri..

Akibatnya..masa D10 saya di scan, rupanya ada cyst 3 cm.
doktor kata tambah lak mkn clomid lgla boleh buat bertambah besar..
doktor marah sebab memandai sndri makan clomid tanpa jumpe dgn dia..haha
sebenarnya ni bukan pertama kali saya dpt cyst mcmtu...doktor kata itu adalah telur yang lama.
yang terlebih matang yang x hilang lg..bukan telor yg fresh.untuk pregnant perlukan telor yang fresh
untuk dipecahkan..
saya doa2 sgt telor tu boleh diserap dan hilang sendiri...mcm yg dulu jugak..
saya pnh dpt sebesar 6cm.alhamdulilah...hilang sendiri..
saya x nak riso..x nak panic...mcm sbelum ni...doa banyak2 semoga allah permudahkan jalan..


So..next apointment selepas period bulan dpn...x sabar rasanya..

pastu baru boleh piki rawatan yang seterusnya...


Doktor sruh makan apricot seed. pahit! x sedap..
saya x lalu nak kunyah mcmtu je..saya mesin buat air:)

Saya cuti 2 minggu mulai esok..best! x sabar nak berehat ...
nak tenangkan fikiran sambil tunggu anak naik sekolah.
darjah satu thn dpn.

No comments: