Wednesday, January 8, 2014

I changed my mind again- new place - new gynea

Sebelum ni saya ada tulis nak buat rawatan di HUKM kan...
setelah berpikir panjang..dan discuss dgn suami..i changed my mind...
Tukarlah pulak..jengjengjeng..saya pilih PHKL.

Saya memilih ke sana secara muktamad sb dekat dgn ofis
senang access dan senang saya nak ke pejabat semula..
Awal tahun x bolehla nak ambik cuti banyak sgt...boleh half day je..
Another reason is..suami suruh carik doc pompuan..saya x kisah pon..
eh saya pulak x kisah..saya ke suami kene cek ni? :))
saya lbih suka doc pomp kalo diberi pilihan..kalo xde pilihan..darurat. saya redho je..
even masa saya miscarriage dulu doc lelaki singh lagi yang cek...di hosp kerajaan.

So...dah decide..dan dah buat apointment dgn doc..tarikhnya 13hb ni.....
Of course..Dr Adilah yang i pilih..berdebarnya nak memulakan yang baru..ditempat yang baru..
berdebar nak tvs balik..saya jugk berdoa sgt xyah buat HSG yang baru..
apa2pun redho jela kalo doc mintak.. suami pon akan buat ujian SA semula..
xtaula apa kptusan..saya doa sgt baik2 sje...hubby pon ambik supplement dlm tmpoh 6 bln lps
lagi...arp2 byk improvement...

Siapa doc nya..di mana tempatnya..hospital or klinik mana???
bukanlah menjadi isu sangat...yang penting kesesuaian saya dan keselesaan saya..
Pengalaman orang berbeza..kalo org x serasi..x semstinya kita pon x serasi...
ada org x ok...kita pulak ok di sekian2 hospital/klinik...
inilah JODOH orang kata..saya x tau doc manakah 'jodoh' dgn saya ..yang membantu saya mendapat zuriat..urusan jodoh ni kan urusan Allah..saya hanya berusaha..doc hanya perantara sahaja...
Mudah2an segalanya dipermudahkan..

Apa2 nanti saya updated ok..lmbat lagi pulak rasanya nexweek..:)

7 comments:

Safiyyah said...

Ok la dgn Dr. Adilah...Byk gak bace info psl dia. Ramai yg puji kate dia ok. Moga awak serasi dgn dia dan mane lah tau ade lak rezeki dgn suasana baru nnti kan.

iya said...

all d best,semoga dipermudahkan yerrr :)

Kak Baby said...

salam moga sihat2 selalu mag..
akak doakan semuanya berjalan lancar utk awk n rakan yg lain yg buat rawatan. Moga sampai masa yg indha tu nanti ye

mag said...

tq semua..inshaallah.tq doakan...

Unknown said...

Alhamdulillah mag. Tak salah cuba tempat baru dan Dr baru. Mungkin itu yang terbaik. Betul, yang penting u selesa nak berurusan dengan Dr tu. In fact, banyak cerita baik tentang Dr Adilah drpd patient dia. Mudah2an ada 'jodoh' awak dengan dia nnt. All the best.

sweet tooth said...

InshaAllah, smg Allah permudahkan urusan MAG. U might want to bring all your previous record (including HSG x ray tu) so that doctor boleh review your case dgn lebih cepat. Dah ada data, may be x perlu dah buat certain certain step.

mag said...

sweeth tooth.tq.tula..ada lagi simpan x ray tu...walaupon dh 3 thn dah berlalu..hehe..mudah2an xkene repeat testla hsg tu..

Atie - actually..saya dh pernah buat apointment dgn doc adilah thn lps..tapi x jadi pergi.saya cancel.xde jodoh..thn ni la berjodoh harapnya..:)