Monday, August 4, 2014

Masih mood raya

Salam semua...
rindu nak menulis kat sini...

Harini hari pertama keje after raya...
saya cuti raya agak awal...saja nak cuti awal nak mengemas umah
dan buat kuih raya sikit aritu...
Saya beraya di Alor Star Kedah..kampung ayah saya...alhamdulilah..
seronok..dan meriah..konvoi 4 kereta ...adik beradik termasuk mak n abah....
jalan jauh ni seronok...tambah pulak kalo kalo masuk jalan kampung...
sempat singgah Tanjung Dawai...beli hasil tangkapan laut...
beli udang kering..ikan bilis fresh..
keropok lekor mcm2la...semua fresh2..rugi x beli klo dah singgah..
kalo kat KL selalu dapat yg lama n ada yang dah hapak... mmg seronok...
bukan selalu dpt pergi pon kan...

Raya kali ni agak sebak...ziarah tok wan..ayah kepada abah..
umurnya hampir 100 thn..makin uzur....
masih kuat tapi dah bongkok 3...pendengaran masih terang..cuma cepat lupa...
baru je bersembang..pastu dia tanya balik..sb dah lupa
klo explain tu..kene berkali2... dia masih ingat anak cucunya....tambah lagi abah anak sulung
dari 13 org adik beradik...yg tu tok wan ingat lagi...
masih gagah bg duit raya kat cucu cicit dia...alahai tok wan....
mudah2an tok wan dirahmati dan diberikan kesihatan yang baik Aminnn....

Kami masih belum beraya kampung suami di Melaka...selepas kami raya di Kedah...
dia kene keje...weekend ni baru dapat balik ..inshallah...mudah2an xde alangan ..
riso maerajuk pulak org tua tu...

Soalan cepu emas saya kurang dapat tahun ni...
kerana saya berjaya tangkis seperti thn2 sebelum ni..
kalo org tanya anak dah berpa...saya jwp 5 org..diotg tanya balik haaa??? ehh ye ke???
saya jwpla..anak kakak saya ada 7 org..5 drpd tu saya punye..pastu sorg drpd tu mmg anak saya..
Pastu semua berdekah2 ketawa...
See...setel masalah..choiii hahahah

Cerita TTC saya pulak??
masih berusaha dan masih berharap....
cuma saya dah stop jumpa doc dari 3 or 4 bulan lepas...
tempoh rehat dan bertenang buat saya dan suami...beri laluan pada bulan Ramadhan dan Raya..
Saya x nafikan kenkadang stress memikirkan.. tapi dalam masa yang sama saya x putus arap sebab
masih percaya pada rezeki zuriat...cuma masanya belum tiba..
InshAllah.. 16 Ogos ni my new appointment.. mudah2an segalanya dipermudahkan...
Kalo ada kesempatan nanti kita sambung cerita lps jumpa doc ye...kalo mood rajin datang..inshallah..bole tulis lagi.. :)



3 comments:

sweet tooth said...

Smg Allah permudahkan...amin...

mag said...

tq sweet:)
aminnn

nuriz iman said...

Selamat hari raya sis..kena rajin2 kan jugak update appointment..hihi